Tabbouleh

Ostatnio na blogu dominowały słodkości – czas to zmienić i przyrządzić sycący obiad. Tabbuleh to libańska sałatka z bulguru, warzyw i ziół. Na zimno orzeźwia miętą i sokiem z cytryny, na ciepło rozgrzewa brzuchy w deszczowe popołudnia. 

Tabbouleh nie potrzebuje wielu składników, wersji na tę sałatkę istnieje już tyle, że właściwie każdy może stworzyć swoją wersję – zajrzyj do szafki, może masz tam już coś co będzie idealnie pasowało do kaszy?

Składniki:

  • 50 g bulguru (u mnie bulgur z vermicelli)
  • pomidor
  • papryka
  • natka pietruszki
  • mięta
  • sok z połówki cytryny
  • odrobina oliwy
  • sól, pieprz, chili (i inne ulubione przyprawy)
  • nasiona sezamu, słonecznika i dyni do posypania

Jak przygotować?

  1. Ugotuj kaszę według instrukcji.
  2. Pomidora i paprykę pokrój w kostkę. Dodaj posiekaną natkę, miętę, sok z cytryny i oliwę, wymieszaj z kaszą i przypraw do smaku. Odstaw na około 10 minut, żeby smaki się połączyły.
  3. Podawaj posypane nasionami, na zimno lub na ciepło.

Wskazówki:

  • Bulgur możesz zastąpić kuskusem, kaszą jaglaną, pęczakiem… albo taką, którą masz aktualnie w domu.
  • Możesz również dodać pokrojonego ogórka, cebulę, posiekany szczypiorek lub ząbek czosnku.

photo-5

Tabbouleh

Lately my blog was dominated by sweet things. It’s time to change it and prepare a hearty lunch. Tabulleh is a Lebanese dish made of bulgur, veggies and herbs. It’s filling, refreshing and can be adjusted to your taste – check out your cupboards, there might be many things that you could add. Experiment!

Ingredients:

  • 50 g bulgur (I used bulgur and vercmicelli mix)
  • tomato
  • bell pepper
  • parsley tops
  • mint
  • lemon juice from half a lemon
  • a bit of olive oil
  • salt, pepper and other spices of your choice
  • seeds: sesame, pumpkin, sunflower

How to make it?

  1. Prepare bulgur according to the instruction on the packaging.
  2. Cut the tomato and bell pepper, mix it with parsley, mint, lemon juice and olive oil. Mix it with bulgur and add seasoning.
  3. Top it with seeds and serve hot or cold.

Tips:

  • You can replace bulgur with couscous, millet or barley groats or any other groats you have at home.
  • You can also add cucumber, onion or garlic.

photo

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s