Kotlety z soczewicy – Lentil cutlets

Założę się, że są takie produkty, które wiesz, że są zdrowe, pełnowartościowe, pełne białka, wartości odżywczych i minerałów, że powinieneś je włączyć do swojej codziennej diety, ale i tak nic cię nie przekona do przyrządzenia tego na obiad. Dla mnie jest to soczewica.

Pomysł na ten przepis powstał, bo koleżanka z crossfitu zapytała się mnie czy znam jakieś przepisy na dania z soczewicą. Odpowiedziałam, że nie,bo tak właściwie to ja nie lubię soczewicy. Ale w drodze do domu zaczęłam się zastanawiać, czy rzeczywiście nie lubię soczewicy czy tak odpowiedziałam, bo zawsze tak mówiłam. Najprostszy sposób jak to sprawdzić to przygotować obiad z soczewicą.

Tak, lubię soczewicę.

Składniki:

  • szklanka soczewicy (ja użyłam czerwonej)
  • mała marchewka
  • cukinia (taka sama ilość jak marchewki)
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego i 3 łyżki gorącej wody
  • 1/2 szklanki zmielonych płatków owsianych
  • garść nasion słonecznika, siemienia lnianego (lub innych ulubionych)
  • garść natki pietruszki (lub inne zielone liście)
  • sól, pieprz, chili, cynamon (lub inne ulubione)

Jak przygotować? 

  1. Piekarnik rozgrzej do 180 stopni.
  2. Soczewice ugotuj według przepisu na opakowaniu.
  3. Zmiel łyżkę siemienia lnianego i zalej 3 łyżkami wrzącej wody. Odstaw aż spęcznieje.
  4. Marchewkę i cukinie zetrzyj na tarce i wymieszaj z ugotowaną soczewicą.
  5. Dodaj pozostałe składniki: płatki owsiane, natkę, nasiona. Dobrze wymieszaj i przypraw do smaku.
  6. Wilgotnymi dłońmi formuj kotlety i układaj na wyłożonej papierem blasze.
  7. Piecz około 40 minut lub aż kotlety trochę się podsuszą. Przekręć na drugą stronę po około 20 minutach.

soczewica-3

Lentil cutlets

I bet there are products that you know are healthy as hell, full of protein, vitamins, minerals – in one word, they’re awesome – still you won’t even touch them. Yes, lentils.

I came up with this recipe after my friend from crossfit asked me if i knew any lentil recipes. I said that no, because I didn’t really like lentils. However, on my way back home i started wondering if I didn’t like lentils or just answered her question out of habit. The easiest way to check this hypothesis was to prepare a lentil dish.

And yes, I do like lentils.

 

Ingredients:

  • 1 glass lentils (I used red ones)
  • small carrot
  • zucchini (the same amount as carrot)
  • 1 tbsp ground flax seed and 3 tbsp boiled water
  • 1/2 glass ground oat flakes
  • handful of seeds – sunflower, flax or any other
  • handful of chopped parsley tops
  • seasoning: salt, pepper, chili, cinnamon (or any other of your choice)

How to make it?

  1. Heat the oven to 180 degrees.
  2. Prepare lentils, follow the instructions on the packaging.
  3. Grind flax seed and mix it with water, leave to blend.
  4. Peel and grate the carrot and zucchini and mix it with boiled lentils.
  5. Add other ingredients: oats, parsley tops, seeds. Mix it well and add seasoning.
  6. Form small cutlets with your hands and put them on the oven tray lined with baking paper.
  7. Bake for around 40 minutes (or until they will get drier), flip half way through.

soczewica-2

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s